FOUND FOOTAGE

Crossroads (1977) Bruce Conner
FOUND FOOTAGE, APROPIACIÓ I RECICLATGE
8 sessions de 2 hores

1. Introducció històrica a la noció d'apropiació fílmica. Metratge trobat, cinema d'arxiu, documental de compilació. Del surrealisme a la societat de l'espectacle. Cel·luloide, video analògic i video digital.
 
    – Joseph Cornell: Rose Hobart (1936)
    – Bruce Conner: A MOVIE (1958)
    – Alberto Grifi i Gianfranco Baruchello: La Verifica Incerta (1965)
    – Isidore Isou: Traité de bave et d'eternité (1951)
    – Guy Debord: La société du spectacle (1973)
    – Peter Delpeut: Lyrical Nitrate (1991)
    – Gustav Deutsch: Film Ist. Chapters 1-12 (1998-2004)

2. Pràctiques cinematogràfiques de found footage en cel·luloide. Perfect films, cinema sense càmera, culture jamming, ephemeral films, archive.org. Còpies i remuntatges fílmics. Cinema sense càmera, collage sobre l'emulsió, vincle amb les arts plàstiques, darkroom films.

    – Wallace Berman: Aleph (1956-66?)
    – Abigail Child: Mayhem (1987)
    – Ken Jacobs: Perfect Film (1986)
    – Craig Baldwin: Tribulations 99: Alien Anomalies Under America (1991), Spectres of the Spectrum (1999)
    – Alan Berliner: City Edition (1980)Everywhere at Once (1985), Wide Awake (2006)
    – Martin Arnold: Pièce Touchée (1989), Passage à l'àcte (1993)
    – Matthias Müller: Home Stories (1990)
    – Peter Tscherkassky: Outer Space (1999)
    – Naomi Uman: Removed (1999)
    – Thomas Draschan: To the Happy Few (2003)Metropolen des Leichtsinns (2000)
    – Bill Morrison: Decasia (2002)
    – Lucía Moreno: Apollo 90210 (2013)

3. Reciclatge televisiu i art contemporani. Videoart, videoinstal·lacions, scratch video, Remix, multiprojeccions i altres derives artístiques en format vídeo.

    – Dara Birnbaum: Technology/Transformation: Wonder Woman (1978-79)
    – Douglas Davis: Present Tense (1974)
    – George Barber: Branson (1983), Yes Frank No Smoke (1985)
    – Emergency Broadcast Network: Comply (1993)
    – Douglas Gordon: 24 Hour Psycho (1993)
    – Klaus Vom Bruch: Time Without End (1996)
    – Christian Marclay: Telephones (1995)
    – Hexstatic: Deadly Media (1998), Timber (1998)
    – Mark Leckey: Fiorucci made me Hardcore (1999)
    – Jen Proctor: A MOVIE by Jen Proctor (2010)
    – LJ Frezza: Nothing (2013)
    – Eclectic Metod: It's a Movie (2013)
    – Robert Ryang: The Shining Recut (2007)

4. Metratge trobat en l'àmbit espanyol. Cinema estructural de found footage, media lansdscape, crítica als mass media, art conceptual, (des)muntatges.

    – Eugènia Balcells i Eugeni Bonet: 133 (1977-79)
    – Antoni Muntadas
    – Toni Serra: Agents 05 Psico TV (1995)La Noche 17081994 H (1994)
    – Joan Leandre
    – María Cañas
    – Alberto Cabrera Bernal
    – Florencia Aliberti
    – Eli Cortiñas

5. Rellevància actual del found footage, presència a la xarxa d'internet, lligams musicals. Re-cut trailers, literal music videoslyrical spam, songify this, etc.

    – Archive.org
    – Festival of (In)Appropiation
    – Fotogramarrojo a VP!
    – Found Footage Magazine
    – Jornadas de Reapropiación
    – Literal Music Videos
    – Songify this